پرسپولیس یک قدمی قهرمانی...

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی…

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی…

پرسپولیس بعد از برد شگفت‌انگیز برابر الدحیل در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و حذف تیمی که فصل گذشته در تمام مسابقات لیگ و حذفی قطر به مقام قهرمانی رسیده بود، سه هفته قبل در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها فوق‌العاده ظاهر شد و با عملکرد غیر منتظره در استادیوم جاسم بن حمد توانست تیم السد را با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی شکست دهد تا شانس زیادی برای فینالیست شدن در این رقابت‌ها پیدا کند.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ امشب هم با وجود اینکه نیمه اول دیدار مقابل السد را با گلی که بغداد بونجاح در دقیقه 17 به ثمر رساند، با شکست یک بر صفر پشت سر گذاشتند ولی موفق شدند چهار دقیقه بعد از شروع نیمه دوم روی ارسال گادوین منشا و شوت تمام کننده سیامک نعمتی گل تساوی را بزنند تا امیدشان برای فینالیست شدن بیشتر شود.

پس از گل تساوی، پرسپولیس باز هم موقعیت گلزنی داشت که جدی‌ترین آن را علی علیپور تبدیل به گل نکرد ولی در آن سوی میدان السد قطر فرصت‌های خطرناک‌تری به ویژه در دقایق پایانی به دست آورد ولی عملکرد خوب بازیکنان پرسپولیس و عکس‌العمل فوق‌العاده‌ای که علیرضا بیرانوند روی ضربه سر ژاوی داشت، موجب شد تا سرخ پوشان با حمایت 80 هزار نفری تماشاگران‌شان به تساوی یک بر یک برسند و با پیروزی 2 بر یک در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت، راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند.

برد پرسپولیس

پرسپولیس با نتیجه‌ای که برابر ستاره‌های السد به دست آورد و موجب حذف این تیم قطری شد، پس از 8 سال دوباره یک تیم ایرانی را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند و حالا باید منتظر دو بازی در دیدار نهایی این رقابت‌ها باشد.

شاگردان برانکو روز دوازدهم آبان ماه مسابقه رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهند کرد و یک هفته بعد در ورزشگاه آزادی از حریف خود میزبانی می‌کنند.

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی…

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی...

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا – بازی برگشت ( پرسپولیس یک قدمی قهرمانی…)
سه‌شنبه: 97/08/01 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: آزادی/ تماشاگر: 80 هزار نفر
داور: والنتین کووالنکو(ازبکستان)؛ کمک‌ها: حسین الدین شادمونوف، تیمور گاینولین و سرازیتیوف روسلان/ ناظر داوری: سانکار کومالیسور از هند/ نماینده مسابقه: مون چئون یووان از هنگ کنگ

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی...

شرح گل

  • پرسپولیس 0 – السد 1 (دقیقه 17: بغداد بونجاح): ارسال زمینی و نه چندان خوب الهیدوس از سمت راست زمین را سید جلال و خلیل‌زاده برای دفع توپ به یکدیگر تعارف کردند تا بغداد بونجاح از راه رسیده و با شوت تک ضرب فنی دروازه پرسپولیس را باز کرد.

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی...

  • پرسپولیس 1 – السد 1 (دقیقه 49: سیامک نعمتی): ارسال گادوین منشا از جناح چپ را سیامک نعمتی با زیرکی از مقابل عبدالکریم حسن با شوت سر ضرب پای چپ زمینی تبدیل به گل مساوی پرسپولیس کرد.پرسپولیس یک قدمی قهرمانی...

بهترین بازیکن

پرسپولیس در شب خاطره انگیز صعود به فینال لیگ قهرمانان، ستاره‌های زیادی ازجمله گادوین منشا، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و … داشت ولی در بین تمام سرخ پوشان باید علیرضا بیرانوند را بهترین دانست؛ دروازه‌بانی که یک بار در لحظات پایانی نیمه اول شوت حسن الهیدوس را به زیبایی مهار کرد و در دقیقه 86 نیز ضربه سر ژاوی را با فوق واکنشی تماشایی به کرنر فرستاد تا منجی سرخ پوشان شود و اجازه رسیدن ستاره‌های السد به فینال را ندهد.

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی...

اتفاق ویژه

قبل از شروع فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا و به دلیل محرومیت سرخ پوشان از جذب بازیکن در دو پنجره نقل و انتقالاتی، حتی خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم فکرش را نمی‌کرد که شاگردان برانکو در گروهی که با السد قطر، نسف قارشی ازبکستان و الوصل امارات در آن هستند، صدرنشین شود ولی آنها دست به کار بزرگی زدند و بعد از صدرنشینی در گروه C از سد تیم‌های الجزیره امارات و الدحیل قطر عبور کردند و امشب هم توانستند السد را حذف کنند تا در سخت‌ترین فصل و در شرایطی که کمبود بازیکن داشتند، برای نخستین بار در تاریخ خود فینالیست شوند و تنها دو قدم برای رسیدن به قهرمانی فاصله داشته باشند.

بیشتر بخوانید:معرفی تلویزیون qled سامسونگ در سال 2018

 

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی… پرسپولیس فینال اسیا

پرسپولیس یک قدمی قهرمانی… پرسپولیس فینال اسیا