ماشین لباسشویی دایرکت درایو یا بدون تسمه چیست؟

ماشین لباسش ویی دایرکت درایو یا بدون تسمه چیست؟ دایرکت درایو چیست

ماشین لباسشویی دایرکت درایو یا بدون تسمه چیست؟ دایرکت درایو چیست

دایرکت درایو چیست ؟

موتور تسمه ای یا دایرکت درایو یا گیربکسی؟کدامیک عمر بیشتری دارد؟تفاوت این موتورهادرچیست؟کدامیک لرزش کمتر و صدای کمتری تولید می کند؟این ها سوالایست که احتمالا هنگام خرید ماشین لباسشویی با آن مواجه خواهید شد . برای پاسخ به آنها در ادامه با دیدارمارکت همراه باشید.

شرکت های مختلفی در گوشه وکنار دنیا مشغول تولید ماشین های لباسشویی می باشند.یکی از بخش های مهم که شرکت های مختلف سعی در توسعه آن داشته اند، موتور ماشین لباسشویی می باشد.به طور کلی ماشین های لباسشویی به سه نوع تقسیم می شوند:

1)موتور معمولی:تسمه ای(ذغالی)

2)موتور بدون تسمه (دایرکت درایو)

3)موتور گیربکسی

ماشین لباسشویی دایرکت درایو یا بدون تسمه چیست؟

در سال های اخیر محصولی جدید در بازار ماشین های لباسشویی خودنمایی می کند. لباس شویی های دایرکت درایو (Direct Drive) یا لباسشویی بدون تسمه عنوانی است که توانسته است توجه همه را به سمت خود جلب کند. اما متاسفانه بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی آن را به نام لباسشویی گیربکس دار به مشتری معرفی می کنند . این معرفی در شرایطی اتفاق می افتد که اصلا گیربکسی در این نوع از لباسشویی ها وجود ندارد.در این تکنولوژی تسمه از موتور ماشین لباسشویی حذف شده،و موتور مستقیما به دیگ شستشوی لباس متصل شده است.

این تکنولوژی لرزش و صدای موتور را کاهش داده و باطبع مشکلات خرابی تسمه رانیز کم می کند ،همین امر موجب کاهش هزینه های ناشی از خرابی تسمه نیز می شود .این تکنولوژی مصرف انرژی را کاهش داده و در نهایت باعث افزایش عمر ماشین لباسشویی می شود. از سویی دیگر با حذف تسمه و تجهیزات جانبی ، علاوه بر کاهش انرژی مصرفی، فضای داخلی ماشین لباسشویی بیشتر شده و بنابراین می توان ظرفیت ماشین لباس شویی و دیگ آن را نیز افزای

دایرکت درایو (Direct Drive) چیست؟ چگونه کار می کند؟ 

داشتن ظرفیت شستشوی بالاتر این امکان را فراهم می کند تا در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی، بتوانید حجم بیشتری از لباس را با اندازه های بزرگتر مانند پتوها و ملحفه با صرف انرژی کمتر، بشویید.

موتور های دایرکت درایو یا انتقال مستقیم حرکت ، دارای عملکردی مشابه با موتورهای پنکه سقفی هستند، اما تفاوت اصلی این دو نوع موتور در این است که جریان برق در موتورهای دایرکت درایو لباسشویی ، مستقیم یا DC می باشد. بنابراین برای راه اندازی دایرکت درایو ها باید از  برد راه انداز یا همان درایور (Driver) استفاده کرد.

در دایرکت درایو ها ، سیم پیچ استاتور درون روتور ثابت و روتور که یک بشقاب آهنی ۳۵ سانتی هست در داخل خود ۲۰ آهنربا دارد . آهنرباهای موجود در روتور توسط استاتور تحریک شده و موتور شروع به چرخیدن میکند. این روتور مستقیم به شفت لباسشویی متصل می باشد.

ماشین لباسشویی دایرکت درایو یا بدون تسمه چیست؟

مزایای موتورهای بدون تسمه و دایرکت درایو ها

الف)بهبود راندمان موتور با حذف تسمه

ب)کاهش لرزش لباسشویی با توجه به بالانس شدن وزن موتور

ج)با توجه به قطر زیاد سیم پیچ وجریان مستقیم dc احتمال خرابی این موتورها بسیار کم است.

موتور تسمه ای

موتور های تسمه ای دارای سیستم ساده ای هستند بنابراین به راحتی قابل تعمیر یا تعویض خواهند بود . از حیث بالانس شدن نیز دارای کمترین مشکل هستند.

شما کدامیک را انتخاب می کنید؟ تسمه ای یا دایرکت درایو؟

موتورهای بدون تسمه معایبی نیز دارند، یکی ازآنها قیمت بالای اینگونه لباسشویی هاست.این ماشین لباسشویی ها به دلیل استفاده از موتور مخصوص وسیستم توزیع قدرت ویژه، قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع دارند.علاوه بر موتور مخصوص، مجهز به سنسورهای تشخیص حرکت بسیار دقیقی هستند که این سنسورها مستقیما روی چرخ دنده های دستگاه سوار شده اند ومیتوانند سیگنال های ورودی وخروجی به موتور رابا حساسیت بالایی تعیین کنند.

علاوه بر این باید به هزینه های تعمیر نیز اشاره کرد.ماشین لباسشویی تسمه ای در صورتی که دارای نقص فنی شود با تعویض تسمه و پرداخت هزینه های نه چندان زیاد تعمیر می شوند. این در حالی است که اگریکی از چرخ دنده های موتور بشکند، بایستی تمام آن چرخ را تعویض کرد که این خود مستلزم هزینه های بالایی می باشد.

البته از این نکته نباید غافل شد که اغلب ماشین لباسشویی های بدون تسمه از کیفیت و دوام بالایی برخوردارند و گارانتی وضمانت نامه آن ها این مقوله را نیز شامل میشود.پس با خیالی آسوده می توانید از محاسن ماشین لباسشویی بدون تسمه لذت ببرید.

ماشین لباسشویی دایرکت درایو یا بدون تسمه چیست؟ دایرکت درایو چیست ماشین لباسشویی دایرکت درایو یا بدون تسمه چیست؟ دایرکت درایو چیست

ماشین لباسشویی دایرکت درایو یا بدون تسمه چیست؟ دایرکت درایو چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + یک =