درباره لوازم خانگی بدانید همه چی راجب لوازم خانگی

درباره لوازم خانگی بدانید

درباره لوازم خانگی بدانید

میزان بهره وری انرژی ازعوامل مهم در هنگام خرید لوازم خانگی می باشد که در لوازم مختلف خانگی با یکدیگر متفاوت است . بهره وری انرژی در لوازم خانگی انواع مختلفی دارد. دربرخی از لوازم خانگی از برق و برخی از گازبه عنوان انرژی استفاده می شود که در مقایسه با یکدیگرگاز منبع ارزان قیمت تر و مقرون به صرفه تری کارایی بهتری دارد مانند خشک کن، آب گرمکن و بخاری های گازی که از نوع برقیشان بهتر عمل می کنند.

خرید لوازم خانگی گازی

قبل ازخرید لوازم خانگی گازی به شرکت گاز زنگ بزنید و با آنها مشورت کنید و با ایجاد شرایط لازم این لوازم خانگی مفید را به خانه خود بیاورید.

در خرید لوازم خانگی برچسب انرژی را فراموش نکنید

بر روی لوازم خانگی بر چسب های انرژی نصب شده است که میزان انرژی مصرفی را مشخص می کند و شما با توجه به آن می توانید لوازم خانگی کم مصرف انتخاب کنید بنابراین توجه به برچسب انرژی لوازم خانگی از فاکتورهای مهم در خرید این وسایل است .

ابعاد لوازم خانگی

یکی از مسائل مهم در خرید لوازم خانگی توجه به اندازه لوازم خانگی است که باید نسبت به محل قرار دادن این وسایل انتخاب شود زیرا آشپزخانه برخی خانه ها فضاهای معین شده ای برای قرار دادن لوازم خانگی دارد که اگر متناسب با این فضا ها انتخاب نشود در چیدمان دچار مشکل می شویم.

در هنگام خرید لوازم خانگی حتما بدانید که …

یکی از مهم ترین نکات در خرید لوازم خانگی انتخاب این وسایل برحسب میزان انرژی مصرفی دستگاه با ابعاد و اندازه آن است.

از دیگر مسائل تاثیرگذار درخرید لوازم خانگی میزان سرعت آن وسیله در جریان و انتقال انرژی است. در صورتی می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید که انرژی حاصله با ابعاد دستگاه هماهنگ بوده و دستگاه شما اندازه ی کوچکی داشته باشد .مسئله ذکرشده در صورتی تاثیر چند برابر دارد که با سرعت بالای انتقال انرژی همراه باشد به عنوان نمونه دستگاه ماکروویو کاربرد فراوانی داشته و مناسب است .

دقت در خرید لوازم خانگی

بعضی افراد برای خرید لوازم خانگی به وجود گارانتی اکتفا نموده اما این نکته را فراموش نکنید که قبل از خرید با فروشنده گفتگو کرده و از تجربیات او استفاده کنید .از موارد استفاده محصول آگاه شوید و هر سوالی که درمورد کارایی محصول دارید از او بپرسید.

از جمله نکات دیگری که باید توجه کنید مقایسه درصد سر و صدای لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و جارو برقی است . توجه کنید که جارو کردن خانه با صدای کم جارو برقی لذت بیشتری دارد هنگام انتخاب لوازم خانگی برای آرامش و آسایش بیشتر لوازم خانگی کم صداتری را انتخاب کنید.

دور موتور نکته طلایی خرید لباسشویی
نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین‌های لباسشویی بین ٦٠٠ تا ١٦٠٠ دور بر دقیقه است. لباسشویی‌هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست‌وشو و خشک کردن بهتری دارند. حجم ماشین لباسشویی یعنی چندکیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود.

بهترین و کاربردی‌ترین گنجایش لباسشویی بین ٥ تا ٧ کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین‌های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می‌شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست و شو می‌شود.

دور ماشین ظرفشویی گران خط بکشید
بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می‌دهد که ماشین‌های ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران‌تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. این کارشناسان می‌گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن‌ها توجه نکنید و بیشتر برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید. به گفته این کارشناسان ماشین‌های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع موادغذایی بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند.

قدرتمندترین جاروبرقی‌ها را نخرید!
کارشناسان بازار لوازم خانگی می‌گویند بهترین جاروبرقی‌ها را دستگاه‌هایی با توان بالاتر نمی‌دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند. براساس این فرمول برای خانه‌های زیر ٦٠ متر جاروبرقی با توان ١٣٠٠ وات، برای مساحت ٦٠ تا ٩٠ متر توان ١٥٠٠ وات، متراژ ٩٠ تا ١٢٠ متر ١٧٠٠ وات و برای خانه‌های بزرگتر از ١٢٠ متر جاروبرقی‌هایی با توان ٢٠٠٠ و ٢٢٠٠ وات مناسب است. ضمن این‌که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

 

برای مشاهده ی بیشتر محصولات