موبایل‌تان را با راه رفتن شارژ کنید شارژ موبایل با راه رفتن

موبایل‌تان را با راه رفتن شارژ کنید – شارژ موبایل با راه رفتن

شارژ موبایل با راه رفتن

محققان دستگاهی تولید کرده‌اند که به کاربر امکان می‌دهد تنها با دویدن یا راه رفتن یا حتی حرکت کردن گوشی هوشمند یا هر دستگاه الکتریکی دیگر آن را شارژ کند.

پژوهشگران دانشگاه US’s Vanderbilt، وسیله‌ای فوق نازک طراحی کرده‌اند که می‌تواند از طریق حرکات انسان ‌ها مانند راه‌ رفتن یا حتی دست تکان دادن، الکتریسیته دریافت کند. این وسیله از نوع خاصی از باتری شامل فسفر استفاده می‌کند که تنها به اندازه چند اتم ضخامت دارد و حتی حرکات با فرکانس‌های بسیار پایین را تبدیل به شارژ الکتریکی می‌کند. کری پینت، یکی از اساتید دانشگاه وندربیلت گفت: “در آینده، ما انسان ‌ها خودمان تبدیل به انبارهای انرژی برای شارژ دستگاه‌ های خود خواهیم شد و می توانیم با استفاده از حرکات خود یا از محیط اطراف، شارژ مورد نیاز دستگاه‌ها را دریافت کنیم.”دانشمندان برای طراحی این دستگاه شیوه متفاوتی از آنچه تاکنون شاهد آن بوده‌ایم، اعمال کرده‌اند.

موبایل‌تان را با راه رفتن شارژ کنید شارژ موبایل با راه رفتن

نسبت به دیگر دستگاه‌ها و مدل‌های مشابه، اختراع این محققان دو مزیت ویژه دارد:

1- مواد استفاده شده در باتری این دستگاه به اندازه‌ای کوچک و باریک است که می‌توان در آینده حتی داخل لباس‌ها آن را تعبیه کرد.

2- این دستگاه می‌تواند از حرکات با فرکانس خیلی پایین (کمتر از Hz10) شارژ دریافت کند. پینت در ادامه سخنان خود افزود: “هنگامی که الکترودهای مثبت و منفی اتصالی پیدا می‌کنند، ممکن است باتری دستگاه آتش بگیرد. محصولی که ما طراحی کرده‌ایم دو الکترود مشابه دارد و هیچ نوع خطر آتش‌سوزی آن را تهدید نمی‌کند.”دیگر دانشمندان و گروه‌های تحقیقاتی در سراسر دنیا نیز روی توسعه دستگاه‌های تبدیل‌کننده انرژی مکانیکی به الکتریسیته فعالیت می‌کنند اما دست‌یافته‌های آنان تنها در موارد حرکات بالای Hz100 فرکانس کاربرد دارد و حرکات کوچک انسان را دریافت نمی‌کنند. پینت اشاره می‌کند: «یکی از مهم‌ترین کاربردهای این تکنولوژی می‌تواند تلفیق آن با لباس باشد. مثلا لباس‌ها با استفاده از این شیوه، تنها با اشاره کاربر روی گوشی هوشمند تغییر رنگ یا طرح بدهند.»

این کفش از یک فن آوری موسوم به bubbler (حباب ساز) استفاده می‌کند.

این فن آوری که در حال حاضر قادر به تولید برق ۱۰ وات است، به راحتی میتواند یک گوشی تلفن همراه را که به حدود دو وات برق نیاز دارد، شارژ کند البته در حال حاضر وسیله ای برای اتصال گوشی به این کفش وجود ندارد.