سامسونگ ۶ بریدگی نمایشگر پتنت را ثبت کرد

سامسونگ ۶ بریدگی نمایشگر پتنت را ثبت کرد

سامسونگ

در طول سال ۲۰۱۸ میلادی سامسونگ یکی از سرسختان در برابر گرایش تازه ایجاد شده در صنعت موبایل یعنی همان بریدگی نمایشگر بود اما به نظر می رسد که در سال جدید میلادی این شرکت تصمیم گرفته به جمع پیروی کنندگان از این سبک بپردازد و آن را در ابعادی هرچند کوچک به تلفن های هوشمند خود بیاورد. البته پیشتر این شرکت ایده های خود برای بریدگی نمایشگر را با کاربران در میان گذاشته بود اما حالا سامسونگ با ثبت چند پتنت جدید برای آنها در دفتر مالکیت معنوی کره بر آن شده تا مجوز حقوقی لازم برای استفاده از این طرح ها را هم دریافت نماید.

شش بریدگی ثبت شده توسط سامسونگ از نوع «قطره اشکی» هستند و هرکدامشان یک دوربین سلفی را نمایش می دهند که بیشتر و بیشتر از حاشیه های نمایشگر فاصله گرفته و در نهایت یک حفره کامل را می سازند.

البته اشاره کنیم که قبلا هم دفتر ثبت علائم تجاری آمریکا بریدگی مشابه به مورد آخر (و نه پنج مدل قبل از آن) را ثبت کرده و خیلی بعید به نظر می رسد که در آینده شاهد عرضه دستگاه هایی با تمامی این بریدگی ها باشیم. با این حال اما سامسونگ می خواسته مطمئن شود که پیش از رسیدن به طراحی نهایی کلیه طرح های اولیه و پایه را امتحان کرده باشد. اما دوربینی که در این بریدگی ها جا خوش کرده ظاهرا در میانه های نمایشگر قرار دارد که مطابق رسم همیشگی است. هرچند پیشتر طرح مربوط به دوربین سلفی در گوشه نمایشگر نیز ارائه شده بود. این طرح ممکن است در موبایل های ارزان قیمت سامسونگ پیاده شود.

در هر حال این بریدگی های کوچک و همچنین حفره های نمایشگر دو طرحی هستند که انتظار می رود تا پیش از تحقق ایده کارگذاری دوربین سلفی زیر نمایشگر، در طول سال جدید میلادی در گوشی های مختلف شاهدش باشیم.

 سامسونگ ۶ بریدگی نمایشگر پتنت را ثبت کرد