برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت

برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت

تاریخچه       

نام سامسونگ برای خریداران ایرانی نا آشنا نیست. درواقع بسیاری از ما با موبایل های  این غول صنعت و فناوری کره ای آشنایی داریم. اما این برند تنها به دلیل موبایل های هوشمندش مشهور نیست. به غیر از موبایل، بسیاری از ما از محصولات دیگر این کمپانی نام آشنای کره ای استفاده  می کنیم.

برای مثال این شرکت افزون بر موبایل بسیاری از محصولات مهم دیگر، از لوازم خانگی تا گجت های پوشیدنی را تولید می کند. اما  شاید بسیاری از ما ندانیم، سامسونگ در زبان کره ای به چه معناست. بنابراین، ما به شما می گوییم که این کلمه در زبان کره‌ ای به معنای  سه ستاره است.  نام این برند توسط مؤسس اولیه یعنی بیونگ چول انتخاب شده و دلیلش هم این است که وی آرزو داشته روزی این شرکت بتواند در سه زمنیه برترین و قدرتمندترین کمپانی دنیا شود. اما چرا دقیقاً سه ستاره؟ و چرا عدد ۳ برای موفقیت انتخاب شده و چرا مثلاً ۴ ستاره انتخاب نشده؟ دلیل این موضوع در زبان کره ای نهفته است که عدد سه در آن به عنوان یک سمبل برای هر چیز بزرگ و قدرتمند بکار می رود. اگر با خواندن این مقدمه مشتاق شده اید تا بیش از این ها سامسونگ را بشناسید با ما همراه باشید.

همانطور که اشاره شد موسس کمپانی سامسونگ ، لی بیونگ چول بود. او فرزند یک خانواده ثروتمند بود .لی بیونگ چول در دوران جوانی  به دانشگاه واسدا در توکیو رفت، ولی تحصیلات خود را نیمه کاره رها کرد. بعد از یک دهه سامسونگ آسیاب‌ های آرد و محصولات شیرینی پزی تولید می‌ کرد و بعد از آن با رشدی بسیار سریع با مشارکت عده بیشتری اداره شد و به یکی از ۱۰ شرکت بزرگ کره تبدیل شد. شرکتی که همانطور که گفتیم گرچه به سبب موبایل های خود مشهور است ، اما محصولاتی دیگر نیز تولید می کند.

گرچه سامسونگ توسط  لی بیونگ چول در سال ۱۹۳۸ تأسیس  شد، اما از سال ۱۹۵۸  سامسونگ رو به ترقی گذاشت .شاید علت این وقفه را بتوان بروز جنگ های جهانی دانست. مروری بر تاریخچه این شرکت مشهور در زمینه موبایل نشان می دهد که این شرکت در سال ۱۹۶۹ با نام کلی شرکت سامسونگ الکترونیک در گروه سامسونگ متولد شد و کار اصلی آن تولید لوازم الکترونیکی از قبیل تلویزیون، ماشین‌ حساب، یخچال، کولر و ماشین لباسشویی بود.

بر این اساس و به طور دقیق با نگاهی به تاریخچه در دهه های ۱۹۵۰  و ۱۹۶۰  متوجه می شویم که این شرکت وارد سایر صنایع از جمله خدمات بیمه و تولید پارچه نیز شده است. اما گروه سامسونگ الکترونیکز در سال ۱۹۶۹ به طور مستقل شروع به کار کرد. اما  این گروه بر خلاف انتظار شما کار خود را از موبایل آغاز نکرد، بلکه عمده تمرکز این گروه بر ساخت تلویزیون بود.

نخستین تلویزیون این گروه از نوع سیاه و سفید در سال ۱۹۷۰ به بازار کره معرفی شد. آن روزها هنوز کره نامی شناخته شده برای بازارهای جهانی محسوب نمی شد و این شرکت در تلاش بود تا نام خود را ابتدا بین خریداران کره ای جای بیندازد و سپس وارد بازارهای جهانی شود.

مورد مشهود در تاریخچه این مجموعه تلاش و پشتکار تیمی آنهاست، چرا که این برند در تمامی مسیر رشد خود با سختکوشی موفق به طی کردن مراحل موفقیت شده است . سامسونگ در دهه ۷۰  تصمیم گرفت تحولاتی در کار خود ایجاد کند. همانطور که می دانیم دهه هفتاد همزمان است با رشد و قدرت گیری صنعت در بسیاری از نقاط جهان و بر همین اساس نیز تصمیم گرفت با تحولات صنعتی همراه شده و ۵ گروه از فعالیت های مدرن را شامل محصولات پتروشیمی، ساخت ماشین های لباسشویی، یخچال، و مایکروویو و پروژه های آزمایشی آغاز کند.

شاید دهه هفتاد را بتوان سکوی پرتاب موشک گروه صنعتی سامسونگ دانست. گروهی که موبایل هایش در ایران ، آسیا و سراسر جهان بسیار محبوب است. این شرکت با استارت مناسب خود در دهه هفتاد، در دهه ۸۰  تمرکز بیشتری روی محصولات الکترونیکی داشت.

این تمرکز را بیش از هر بخش می توان در شروع به ساخت تلویزیون های رنگی، کامپیوترهای شخصی و ضبط صوت مشاهده کرد. اما این همه تاریخچه سامسونگ در دهه ۸۰ نیست. در این دهه شرکت سامسونگ یک گام تحولی و اساسی دیگر برداشت . و  صادرات محصولات خود به آمریکای شمالی را آغاز کرد. گامی که می تواند برای هر شرکت آسیایی بسیار مهم تلقی شود.

جالب است که در اواخر دهه۸۰ سامسونگ به صنایع شیمیایی علاقه بیشتری نشان داد و حتی وارد همکاری با شرکت BP شد. این همکاری منجر به تشکیل شرکت مواد شیمیایی Samsung  BP شد. محصولات این شرکت در دهه ۸۰  توانست به بازارهای جهانی راه  بیشتری پیدا کند و محبوب تر شود اما این فعالیت های جانبی مانع از تمرکز سامسونگ بر حوزه موبایل و فناوری نبود و این شرکت  در اوایل و اواسط دهه ۹۰ تولید حافظه و هارد درایو برای استفاده در کامپیوترهای شخصی را آغاز کرد . بخشی که هنوز هم جزو مهم ترین بخش های صنایع سامسونگ در نظر گرفته می شود.

اما نقطه عطف دهه ۹۰ برای سامسونگ پیشرفت در صنعت تلویزیون بود. نخستین تلویزیون دیجیتال این شرکت در سال ۱۹۹۸ تولید و روانه بازار دیجیتال شد. از اوایل سال ۲۰۰۰ این شرکت شروع به ساخت تلویزیون های HD  کرد و سپس روند قدرت گیری سامسونگ در حوزه سیستم های خانگی پر سرعت تر شد.

اما در بین تمامی مواردی که گفتیم نام موبایل کمتر مشاهده شد. سامسونگ نخستین  پرچمدار تلفن های اندرویدی خود به نام گلکسی S را در همایش جهانی موبایل در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد موبایل های سامسونگ را می توان جزو محبوب ترین و شناخته شده ترین محصولات و موبایل های گلکسی سری S  را پرفروش ترین ها دانست. سامسونگ در پاییز همان سال نیز  تبلت گلکسی را عرضه کرد. این گجت ۷ اینچی اولین تبلت اندرویدی سامسونگ بود.

نگاهی به این تاریخچه نشان می دهد گرچه سامسونگ به خاطر موبایل های خود مشهور است، اما در حوزه های دیگر نیز تلاش های پرشماری را ترتیب داده است. تلاش هایی که هر یک به نوبه خود سهمی مهم در پر آوازه شدن این برند دارند. اما نگاهی به سطرهای ابتدایی این تاریخچه نیز مشخص می کند این برند کره ای فرزند یک خانواده ثروتمند است.

برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت
برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت

ارزش برند

بر اساس آن چه که در اتاق خبر برند سامسونگ ذکر شده، سامسونگ الکترونیک  رتبه ۶ را  در بین برترین برندهای جهانی ۲۰۱۷” با ارزش نام تجاری ۵۶.۲ میلیارد دلاری یک موقعیت ویژه دارد و نسبت به سال گذشته نیز ۹ درصد رشد را تجربه کرده است .همانطور که گام های مداوم این شرکت در عرصه تکنولوژی زمینه را فراهم کرده است، سامسونگ به عنوان یکی از ۱۰ برند برتر از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ رتبه بندی شده است، بر اساس این طبقه بندی، رشد چشمگیر این برند در عرصه تکنولوژی  نشان دهنده رشد امیدهایی مثبت برای ارزش این  برند کره ای است.

با توجه به برخی از چالش هایی که سامسونگ طی سال ۲۰۱۶ با آن روبرو بوده و البته با موفقیت بر آن ها غلبه کرده است، دستاوردهای سال ۲۰۱۷ به طور خاصی معنی دار است.  به عنوان مثال، بر اساس ارزیابی موسسه اینتر برند، عوامل متعددی مثل ؛ عبور سریع ازبحران، کاهش تنش های ناشی از مشکلات گلکسی نوت ۷ و راه اندازی موفقیت آمیز محصولات پرچمدار را می توان از مهم ترین موارد در رشد عملکرد مالی این برند محبوب بر شمرد.

به طور ویژه، کسب و کار تلفن همراه سامسونگ باعث شده این شرکت،  رهبری بازار خود را از طریق راه اندازی موفقیت آمیز گلکسی اس ۸ مجددا احیا کند. بخش مرتبط با کارت های حافظه سامسونگ نیز به شدت با ثبات رکوردی که باعث افزایش ارزش برند شد در ارتباط است.

افزون بر این ها بخش تجارت الکترونیکی سامسونگ محصولات نوآورانه و برنده های جایزه جدیدی را معرفی کرد که مبتنی بر دیدگاه عمیق مصرف کنندگان ساخته شده اند. محصولاتی  مانند یخچال و فریزر خانواده و ماشین لباسشویی را می توان جزو همین محصولات طبقه بندی کرد. بخش نمایشگرهای تصویری سامسونگ نیز مشتمل بر  تلویزیون جدید QLED شد که رکورد جذابیت را بین علاقه مندان به محصولات هوشمند تصویری شکست.

مدیر بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیک، در توضیح این موضوع  گفت: “تلاش های ما برای پیشرفت ها  معنی داری برای بهبود زندگی مردم موجب افزایش ارزش برندمان شد. ” رتبه بندی ما در سال جاری یک نشانه مثبت است که تلاش های ما برای بازگرداندن اعتماد را با مصرف کنندگان جهانی نشان می دهد.

برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت
برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت

دلایل محبوبیت برند سامسونگ

در دنیای موبایل های  هوشمند و تبلت ها، تنها دو شرکت وجود دارند که به خوبی کار می کنند: اپل و سامسونگ. موفقیت اپل به سهولت درک می شود، زیرا این شرکت مدتهاست توانسته است محصولات خود را با اعتماد به نفس کاربران درآمیخته و به آنان تقدیم کند، اما ماجرای موفقیت سامسونگ کمی پیچیده تر است.

سالهاست سامسونگ به استراتژی های هوشمند و میل به ارائه محصولات با کیفیت و قابل اعتماد متصل  شده است. به عنوان مثال در دوره های ۳ ماهه گاهی فروش سامسونگ موفق شده قدرت اپل را به سخره گرفته و از سد آن عبور کند. اما بگذارید مروری کلی داشته باشیم بر علل محبوبیت محصولات سامسونگ و به ویژه موبایل های هوشمند این شرکت:

ماهیت طراحی

سامسونگ به اندازه کافی هوشمند بود تا از همان ابتدا متوجه شود که برای موفقیت در بازار تلفن همراه، نیاز به مطابقت اپل با در طراحی دارد. برای مثال سری گلکسی اس ۳ ، که بسیار نازک است و با نمایشگر بزرگ وارد بازار شده، ثابت می کند که سامسونگ دقیقا  می داند چه کاری انجام می دهد. مصرف کنندگان نیز  می توانند کیفیت را تشخیص دهند و به همین دلیل است که فروش سامسونگ تا این حد بالاست.

برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت

برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت

سامسونگ و رقابت جدی با اپل

اگر طرفدار سامسونگ یا اپل باشید قطعا به محصولات شرکت مقابل علاقه ای ندارید. این یک قانون نانوشته اما محکم بین طرفداران موبایل های هوشمند است. حتی برای بارهای متوالی بین ۲ شرکت دعواهای حقوقی در گرفته و کار به دادگاه و شکایت کشیده، اما به نظر می رسد هر چه این حواشی به خصوص در مورد موبایل های هوشمند جدی تر می شود، احتمال فروش محصولات نیز بالاتر می رود.

صفحه نمایش بزرگ

اپل به اندازه صفحه نمایش های بزرگ در آیفون ها و آیپادهای خود مشهور است . در عین حال صفحه نمایش های سامسونگ نیز روندی مشابه را طی می کنند و به لحاظ بزرگی مطرح شده اند. برای مثال گلکسی اس ۳  همراه با صفحه نمایش ۴.۸ اینچ عظیم به بازار عرضه شد که نشان از توجه به نظرات کاربران دارد.

مقرون به صرفه بودن

اگر چه سامسونگ محصولات خود را تا حدی لوکس ارائه می کند، اما با قیمت های تولید کرده و به فروش می رساند که برای اغلب مردم جامعه قابل تهیه باشد این رویکرد  با رویکرد اپل که اغلب گوشی های گران قیمت به بازار موبایل عرضه می کند، به کلی متفاوت است. سامسونگ در بسیاری از حوزه ها مثل یخچال و تلویزیون نیز از همین الگوی مقرون به صرفه بودن تبعیت می کند.

نام تجاری مناسب

سامسونگ پس از دیدن اینکه چگونه اپل در بازار تلفن همراه موفق شد، متوجه شد که برای پیروی از این شرکت ، باید اسمارت فون ها و تبلت های خود را به درستی عرضه کند. بنابراین، به سراغ واژه گلکسی رفت. واژه ای که سازگاری بالایی با ماهیت  دستگاه های با کیفیت بالا دارد. این کار کرد اکنون،متضمن فروش بالای محصولات شرکت شده است.

جذب اعتماد مخاطبان

سامسونگ نشان داده  که ارزش نام یک شرکت به  اعتماد مخاطبانش است. از آنجایی که سامسونگ محصولاتی  قابل اعتماد را ارائه می دهد بین مخاطبان نیز  محبوب و خوش نام است.

گوگل  به سامسونگ کمک کرده است

گوگل در طول سال های متمادی حامی و  ستایشگر سامسونگ بوده است، زیرا برخی از دستگاه های مبتنی بر اندروید را در بازار عرضه کرده است بری مثال Galaxy Nexus  یکی از گزینه های روابط جدی این ۲ شرکت در عرصه فناوری است.

تلاش سامسونگ

سامسونگ برای رسیدن به جایگاه کنونی سخت تلاش کرده است. از مرحله آغاز به کار تا کنون این شرکت با فراز و نشیب های متعددی رو به رو بوده اما شکست نخورده و با موفقیت به راه خود  ادامه داده است.

محصولات شرکت سامسونگ

اگرچه بسیاری از ما سامسونگ را به واسطه موبایل های هوشمندش می شناسیم اما این شرکت به جز موبایل کالاها و خدمات متعدد دیگری را به کاربران ارائه می دهد.خوشبختانه اغلب محصولات سامسونگ به لحاظ وارداتی مشکلی ندارد و در بازار ایران به راحتی یافت می شوند.در این بخش مروری کوتاه داریم بر برخی از مهم ترین تولیدات این شرکت کره ای :

موبایل ها

برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت
برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت

 

همانطور که اشاره شد، موبایل ها را می توان جزو مهم ترین محصولات شرکت سامسونگ دانست. محصولاتی که جزو محبوب ترین های این شرکت هستند.اما بین موبایل های این روزهای سامسونگ می توان به سری اس به عنوان پرطرفدارترین موبایل ها اشاره کرد.

تعدادی از مهم ترین  سری موبایل های این شرک شامل این موارد است :

  • گلکسی سری A

مهم ترین ویژگی های این سری را می توان شامل ضد آب بودن، ۲ سیم کارته بودن، حسگر اثر انگشت، بلندگوهای کناری، دوربین های هوشمند و قبلیت شارژ سریع دانست.

تعدادی از مدل های محبوب سری  شامل مدل A7 با ابعاد ۵.۷ اینچ، گلکسی A5 در اندازه‌ ۵.۲ اینچی و گلکسی A3 در ابعاد ۴.۷ اینچ است.

  • گلکسی سری J

مهم ترین ویژگی سری J  قیمت مناسب است . خانواده گلکسی J سامسونگ در چند سال اخیر با گوشی‌های باکیفیت و خوش‌قیمت خود همواره مورد توجه کاربران و علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. این سری از گوشی‌های سامسونگ توانسته‌اند با عرضه قابلیت‌های پیشرفته و مورد علاقه کاربران در قامت هوشمندهایی زیبا، ارزنده و کاربردی ظاهر شوند.

جدیدترین نسخه‌های سری J در سه شکل و مدل متنوع و مختلف عرضه شده‌اند. بلند قامت‌ترین عضو سری جی با نام J7 Pro و در ۵.۵ اینچ طراحی شده، عضو میانی این خانواده همچنان گلکسی J5 Pro است که با نمایشگری ۵.۲ اینچی و بدنه‌ای از جنس شیشه و فلز روانه بازارهای جهانی شده است. سامسونگ همچنین کوچکترین عضو مدل‌های جدید ۲۰۱۷ را با نام گلکسی J3 Pro و با نمایشگری ۵ اینچی تولید کرده است.

  • گلکسی سری S

مهم ترین ویژگی که باعث شهرت سریع سری  S  شد، قدرت دوربین سلفی این محصول و کیفیت بالای آن بین دوربین های مشابه اندرویدی بود.

برای مثال ویژگی‌های مبتکرانه گوشی‌های Galaxy S9 و +S9 را که تجربه شما از دنیا را تغییر می‌دهند. و ویژگی های متعددی مثل هوش مصنوعی بالا را شامل می شوند.

  • گلکسی سری C

گلکسی سری  C  بیش از  هر چیز بر وضعیت حافظه و قدرت پرد ازنده  تاکید داشته و دارد. مدل های C7  و C5  این گوشی نسبت به دیگر مدل ها پر فروش تر هستند.

  • گلکسی نوت

گلکسی های نوت را نیز می توان جزو محبوب ترین مدل هایی دانست که بین کاربران خوش سلیقه انتخاب می شود. از بین مدل های نوت می توان به گلکسی نوت ۸، گلکسی نوت ۵، گلکسی نوت اج را می توان از محبوب ترین مدل ها دانست .

تبلت ها

تبلت های شرکت سامسونگ با شعار قدرتمند، شفاف هوشمند، جزو محبوب ترین محصولات این شرکت هستند.گلکسی تبS3 ، گلکسی بوک ۱۲ اینچی و گلکسی بوک ۱۰.۶ از محبوب ترین مدل های این شرکت هستند.

 گجت های پوشیدنی

شرکت سامسونگ نیز مثل بسیاری از شرکت های مطرح دیگر در حوزه فناوری دارای گجت های پوشیدنی است که در این میان محصولاتی مثل سیستم های  واقعیت مجازی و ساعت Gear S3 محبوب تر هستند.

لوازم جانبی

شرکت سامسونگ لوازم جانبی متعددی مثل کاور را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

برنامه های موبایلی

برنامه های موبایلی مشهور این شرکت شامل bixby ، Samsung dex  ، Samsung things  ، Samsung health  ، smart switc  می شود .

لوازم خانگی

لوازم خانگی برند سامسونگ بسیار متنوع است. تلویزیون های این شرکت با سری های متنوع و مختلف انتخاب های کاربران را گسترده کرده اند برای مثال تلویزیون های ۴k، تلویزون های سری ۷ و …

از دیگر لوازم خانگی  این شرکت می توان به سیستم های صوتی و تصویری شامل ساندبار، بلندگوی بیسیم و سینمای خانگی اشاره کرد.

یخچال ها از دیگر محصولات جذاب این شرکت هستند که بالغ بر ۵۰ مدل را شامل می شوند. جذاب ترین یخچال های این شرکت شامل ساید بای سایدهای ، درب فرانسوی ها و فریزر پایین ها می شوند.

اجاق های مایکروویو ، ابزارهای پخت و پز، ماشین لباسشویی ها، جارو برقی ها و سیستم های تهویه هوا نیز از دیگر محصولات جذاب این شرکت هستند.

برند سامسونگ_معرفی محصولات و بررسی نقاط ضعف و قوت

مانیتورها و چاپگرها

در کنار همه این ها سامسونگ مانیتور و نمایشگر نیز تولید می کند.مانیتورهای منحنی و ال ای دی این شرکت را می توان محبوب ترین های سامسونگ دانست

نقاط قوت و ضعف سامسونگ

  • نقاط قوت

شکی نیست که برندسامسونگ حداقل در بازارهای هدف خود بسیار قوی عمل می کند. این شرکت به سبب تولیدات به روز و ارائه محصولاتی که دست کمی از نمونه های درجه یک اپل ندارند مدت هاست بین کاربران اغلب کشورهای جهان محبوب شده اند.

یکی از مهم ترین نقاط قوت سامسونگ، سختکوشی است. اعضای این برند همواره تلاش کرده اند در برابر بحران های مهمی مثل سقوط ارزش گلکسی نوت ۷ موفق عمل کنند. از سوی دیگر این شرکت به جایگاهی مطمئن بین برندهای معتبر آسیایی دست پیدا کرده است.

ارائه سری های موفق چهارگانه این شرکت در حوزه موبایل را می توان جزو نقاط اصلی موفقیتش دانست. سامسونگ نه فقط در حوزه موبایل بلکه در خصوص سایر محصولات نیز بسیار پر قدرت ظاهر شده است. حرکت رو به رشد سامسونگ در دوره های مختلف و معرفی تکنولوژی های جدید از علل اصلی محبوبیت برند سامسونگ در بین کاربران است .

برای مثال :سامسونگ بعد از معرفی گلکسی اس هر بار با معرفی آپشن های  مختلف و جدید بر روی گوشی های موبایل خود سعی کرده کاربران خود را شگفت زده کند ، از صفحه نمایش OLED ، فوکوس پیکسل دو گانه و صفحه نمایش خمیده تا صفحه نمایش بدون مرز ( از کران گذر …) و دوربین دوگانه نوت ۸ که به نوبه خود جز بهترین دوربین های عکاسی در نور کم به شمار می آید می توان به عنوان نمونه هایی از این تلاش ها نام برد.

تنوع قیمت ها و مقرون به صرفه بودن نیز از دیگر عواملی است که به فروش و محبوبیت بالای این محصول بسیار کمک می کند. حضور سامسونگ در انواع مراسم مهم مثل المپیک و …را نیز می توان از دیگر نقاط قوت این شرکت دانست.

  • نقاط ضعف

از نقاط ضعف اصلی و پاشنه آشیل های سامسونگ می توانو به شتابزدگی در رقابت اشاره کرد. گویی برای  مدیران سامسونگ تفاوتی ندارد که کیفیت را فدای کمیت کنند.آن ها تا حدی در فرایند ارائه سریع محصولات غرق شده اند که حتی گاهش در این زمینه مشکل می آفرینند(مشکل نوت۷ ) .

عمده این رقابت با شرکت اپل است تا جایی که گاهی شرکت سامسونگ متهم به تقلید شده است.درکل این شرکت بارها به ضعف خود در این حوزه پی برده و از این موضوع آسیب دیده است. فارغ از این موضوع شاید تلاش بیش از حد برای رقابت را بتوان یک تیغ دو لبه دانست که گاهی به سامسون کمک کرده و گاهی ضربه پذیرش کرده.

غرق شدن در برخی از روابط سیاسی مانند وقایع اخیر در خصوص مدیر این شرکت و برخی لابی های سیاسی را می توان از دیگر نقاط ضعف شرکت سامسونگ دانست.