پیاده روی اربعین...

پیاده روی اربعین…

پیاده روی اربعین…

هر سال جمعیتی چندین میلیونی از شیعیان پای در راهی کویری و سخت می نهند به امید آن که قدری در غم بزرگ اهل حرم و بازماندگان حادثه کربلا سهیم باشند. تا شاید کمی رنج و اندوه سهمگین واقعه کربلا را دریابند، سفری چند روزه، با پای پیاده و تهی از آذوقه در میان دو شهر نجف و کربلا.

سالیان سال است که شیعیان عراقی رسم قدیم خود را با شور و علاقه به جای می آورند و رنج راه را به جان می خرند تا به زیارت امام حسین برسند. شیعیان ایرانی نیز مدتی ست به این رسم علاقه مند شده اند و هر اربعین خود را مهیای سفری سوگوارانه می کنند. از آن جا که سفری سه روزه در میان دو شهر کویری اتفاقی بدیع است، کارناوال بر آن شده تا راهنمایی برای این سفر سه روزه ارائه دهد. از نکاتی که پیش از سفر به کار شما خواهد آمد تا تمامی نکات لازم در طی سفر سه روزه شما، همگی در این راهنمای سفر اربعین آمده اند. این نکات حاصل از تجربه شخصی و عینی است و توجه به آن ها بسیار کارآمد خواهد بود.

همراه کارناوال راهی سفر شوید و این بار پیاده روی متفاوتی را با طعم عشق تجربه کنید.

پیاده روی اربعین...

اربعین حسینی چه روزی است؟

اربعین در لغت به معنای چهلم است و به بیستم صفر، چهلمین روز از به شهادت رسیدن امام سوم شیعیان، اربعین می گویند. طبق نظر علمایی چون شیخ مفید و شیخ طوسی، چهل روز پس از شهادت امام حسین بود که اهل حرم از سرزمین شام به سوی مدینه بازگشتند.سنت زیارت اربعین را به جابر ابن عبدالله منسوب می کنند. جابر، آخرین صحابی برجسته پیامبر اکرم بود که درست در چهلمین روز پس از شهادت امام وارد کربلا شد و زیارتی را به جای آورد. گویند وی نخستین فردی بود که پس از شهادت امام به زیارت ایشان رفت و سنت زیارت اربعین از این پس رایج شد.

از همسر جابر ابن عبدالله نقل است که:در روز بیستم ماه صفر با جابر بن عبدالله انصاری بودم، چون به غاضریه رسیدیم در آب فرات غسل کرد، پیراهن پاکیزه‌ای که با خود داشت را پوشید، آن گاه به من گفت: آیا همراه خود عطر داری؟ گفتم: سُعد با من هست. قدری از آن گرفت و بر سر و بدن پاشید و پابرهنه روانه شد، تا نزد قبر مطهر امام حسین علیه‌السلام ایستاد و سه مرتبه اللّه اکبر گفت …همچنین در کتاب نفس المهموم که تألیفی از شیخ عباس قمی است آمده که اهل بیت امام و بازماندگان حادثه کربلا، در روز چهلم در کربلا بوده و به زیارت، مرثیه و عزاداری مشغول بوده اند. خوب است بدانید که کتاب نفس المهموم از معتبرترین کتابان روایت کننده مقتل است.

پیاده روی اربعین…

به هر روی بر اساس روایات معتبر از امام حسن عسکری، خواندن زیارت اربعین در روز بیستم صفر بسیار توصیه شده که خود به دو صورت رایج است؛ یکی از آن ها خواندن زیارت به هنگام ظهر و دیگری قصد سفر به کربلا و زیارت مزار نورانی امام حسین می باشد. سالیان سال است که شیعیان عراقی به منظور زیارت اربعین، از خانه و کاشانه، با اهل و عیال و کوچک و بزرگ خانواده خود پیاده عزم سفر به کربلا می کنند تا در رنج و سختی اهل حرم شریک باشند و به گونه ای نمادین در این مرثیه همراه شوند. اخیرا نیز شیعیان بسیاری همانند ایرانی های هموطن، در این اجتماع عظیم و باشکوه شرکت می کنند و مسیر دو شهر نجف و کربلا را در طی سه روز پیاده طی می کنند.

پیاده روی اربعین…

پیاده روی اربعین...

امنیت در مسیر نجف تا کربلا

گرچه سال هاست در کشور عراق شاهد ناآرامی ها و درگیری های بسیار بوده ایم و درست است که فاصله دو شهر نجف تا کربلا فضایی بیابانی و خالی از سکنه بوده، اما جالب است بدانید تا به حال موردی از انفجار و ناامنی در این مسیر و به هنگام پیاده روی اربعین نبوده است.به جرأت می توان گفت مسیر نجف تا کربلا یکی از امن ترین مسیرهای موجود در عراق می باشد.

پیاده روی اربعین...

مداحی سید مجید بنی فاطمه

https://bit.ly/2O9Nw5P=یارا

https://bit.ly/2O9yq0s=غم خانه

…پیاده روی روز چهلم